top of page

A Tesco elengedi a sajátmárkás menstruációs termékek áfáját

Május 28-án volt a menstruációs higiénia napja, ez alkalmából a Tesco június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában.


Tipikus női munkahelyként a Tesco tavaly október óta biztosít ingyenes női intim higiéniai termékeket irodái, áruházai és központi raktárai női mosdóiban a munkavállalói számára. A vállalat a női vásárlókat támogató, most bejelentett egyedülálló kezdeményezésével egyidejűleg egy évre elegendő

menstruációstermék-csomagot adományoz stratégiai partnere, az Ökumenikus

Segélyszervezet számára. A karitatív szervezet a családok átmeneti otthonaiban élő, illetve biztos kezdet gyerekházak által támogatott családok nőtagjai számára, összesen 200 rászorulóhoz juttatja el az egy évnyi adományt.


Az utóbbi időszak megélhetési válsága sokak anyagi körülményeit megnehezítette, és

tovább növelte a támogatásra szorulók számát. Az érintettek közül a nők egy jelentős része

még nehezebben tudja fedezni rendszeres kiadásait, havonta ugyanis mintegy kétezer forint

költséget jelent számára az intim higiéniai termékek beszerzése.


A Tesco számításai is megerősítik azokat a kalkulációkat, melyek szerint összesen 500 ciklussal számolva egy nő átlagosan mintegy 1 millió forintot költ élete során menstruációs termékekre.


"Tipikus női vállalatként pedig külön felelősséget érzünk a nők támogatása iránt. Munkavállalóink közel 70 százaléka nő, és visszatérő vásárlóink több mint felét is a nők képviselik, hiszen tapasztalatunk szerint többnyire ők a fő bevásárlók a legtöbb háztartásban. Tavaly óta ingyenes intim higiéniai termékeket biztosítunk kolléganőinknek és a nálunk gyakorlatot töltő tanulóknak a női mosdókban. A pozitív fogadtatást látva úgy döntöttünk, hogy tartósan csökkentjük sajátmárkás menstruációs termékeink árát azáltal, hogy elengedjük az áfatartalmukat.” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.


A 2024. június 27-én induló tartós árcsökkentés a Tesco sajátmárkás egészségügyi és

tisztasági betétekre, tamponokra és menstruációs bugyikra érvényes. Az áruházlánc továbbá

stratégiai partnerével, az Ökumenikus Segélyszervezettel együttműködve

termékadományozással segíti azokat a rászoruló nőket, akiknek a bevételei nem fedezik

megélhetési költségeiket, így az intim higiéniai termékek beszerzése is kihívást jelent

számukra.

Comments


DSC_3796.jpg

Iványi Orsolya, Vichy Neovadiol Változókor nagykövet

Ha még többet szeretnél megtudni rólam, ide kattints!

Hírlevél

Köszönöm a feliratkozást!

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
bottom of page